Close

Koncert Luke Juharta i Uroša Rojka

U organizaciji Hrvatske glazbene mladeži Varaždin i Glazbene škole u Varaždinu u ponedjeljak, 25. ožujka 2019. godine koncert i kratak razgovor sa okupljenima održat će klarinetist Uroš Rojko i harmonikaš Luka Juhart. Susret sa glazbenicima predviđen je za 18:30 sati, dok će se koncert održati u 19:30 u Velikoj koncertnoj dvorani Glazbene škole u Varaždinu. Ulaz je slobodan.

Novi ciklus suvremene klasične glazbe “Zaboravljene i zatajene glazbe” otvoriti će dva skladatelja koja svoju glazbu i sami izvode.

Program:
U. Rojko: Vox (2001)
U. Rojko: Quasi neoliberamente (2016)
L. Juhart: Unleashed (2015)
L. Juhart: hrUP (2013)

Muzikolog Primož Trdan o Juhartu i Rojku
“Dvojica glazbenika se prvi puta na pozornici srela 2004 prilikom izvedbe skladbe Vox. Već tada je bilo očito da su se našla dvojica glazbenika sposobna za osmišljavanje i stvaranje zanimljivog, dubokog glazbenog sadržaja, ali i za prilagođavanje, improvizaciju. […] S Rojkom i Juhartom stvar nije samo u tome da sviraju i pišu glazbu. To bi značilo da je između njih i glazbe jaz, da je glazba predmet njihovih operacija. Uroša Rojka i Luku Juharta čujem kao glazbenike koji “glazbe”. Muzičare koji muziciraju. […] Nije slučajnost da su po skidanju svojih društveno određenih uloga kao skladatelja i izvođača p(r)ogledali i iz glazbe same.”

O ciklusu “Zaboravljene i zatajene glazbe”
Svrha ovog projekta je istražiti i predstaviti duhovni prostor i dosege glazbi potisnutih na rub – glazbi drugih i drugačijih, kroz povijest i društvene konstelacije često označenih kao drugotnih i istodobno glazbi onkraj ruba svakodnevnice bitno povezanih s unutarnjim bićem suvremenog čovjeka, glazbi koje nas radikalno suočavaju s onim što jesmo. S jedne strane dakle upoznati varaždinsku publiku, posebice mlade, s glazbenim strujanjima i
djelima koje u redovnom koncertnom životu grada nemaju priliku susresti. S druge pak strane ukazati na povijesnu i suvremenu glazbenu misao koja nas međusobno (u odnosu na susjedne narode, prostore djelovanja, rod, spol, pripadnost klasi ili društvenom sloju) tek u nijansama čini različitima te tako otvoriti puteve razumijevanja, uvažavanja i poštovanja ne samo glazbe, nego i egzistencijalne pozicije drugih i drugačijih.